×
Menu
Index

Rapportageniveau

Met het rapportageniveau worden de overzichten afgestemd op gebruikers.
 
Het is niet verplicht om met rapportageniveaus te werken. Wanneer er geen gebruik gemaakt wordt van rapportageniveaus, zijn alle rapporten door elke gebruiker te starten.
 
Gebruikers met een autorisatie voor het aanmaken en wijzigen van rapporten kunnen elk overzicht inzien.
 
Het rapportageniveau bestaat uit drie onderdelen:
 
 
Een gebruiker kan overzichten zien en starten tot een rapportageniveau dat overeenkomt met het rapportageniveau van de gebruiker.
 
Voorbeeld: een gebruiker met rapportageniveau '50' ziet overzichten met een niveau tot maximaal '50'. Overzichten met een hoger niveau, bijvoorbeeld '60' zijn voor deze gebruiker onzichtbaar.
 
1. Rapportageniveaus in de organisatie
 
Rapportageniveaus zijn afhankelijk van de omvang en samenstelling van de organisatie. Daarom kunnen deze zelf samengesteld worden.
 
Voorbeeld van een indeling:
 
10. Tijdelijke kracht
20. Baliemedewerker
60. Filiaal leider
80. Directie / accountant
 
2. Rapportageniveau gebruiker.
 
Ga naar menu: 'Stamgegevens' / 'Gebruikers' / 'Tabblad rapportage'.
 
 
 
3. Rapportageniveau in rapporttitel
 
Ga naar de rapporttitel via het menu 'File' / 'Report Properties' in de rapportgenerator
 
 
Het rapportageniveau van het rapport wordt aangegeven in de titel. Om het niveau van de titel te onderscheiden wordt het afgeloten met een ' ' (punt). Na de punt volgt de tekst van de titel.
 
In het bovenstaande voorbeeld is het rapport kasboek te zien door gebruikers met een rapportageniveau vanaf 60 (filiaalleider). Voor gebruikers met een lager niveau is het rapport onzichtbaar.