Relaties (klanten) vormen de spil van de beleningsadministratie en het doel van uw onderneming. Alle beleningen, verlengingen, inkopen en verkopen worden aan relaties gerelateerd. Door de relatiegegevens zorgvuldig te onderhouden, werkt u aan een betrouwbaar en waardevol relatiebestand.
De relatiegegevens kunnen ook gebruikt worden voor het aanmaken van bestanden die geschikt zijn voor het afdrukken van etiketten en/of standaard brieven.
Relatiebeheer bestaat uit het toevoegen en onderhouden van relatiegegevens. Relaties in PandVision bestaan uit klanten en leveranciers. De gegevens van relaties worden éénmaal ingevoerd en kunnen daarna steeds opnieuw gebruikt worden.
Relatiekaart
Allle gegevens van relaties worden verzameld op de relatiekaart. De relatiekaart bevat naast informatie over de relatie, ook overzichten van alle transacties (beleningen, inkopen en verkopen) die met deze relatie afgesloten zijn.
Legitimatie
Voor het afsluiten van belening- en inkoopovereenkomsten moet de relatie zich bij elke transactie legitimeren. Er kunnen meerdere legitimatiedocumenten per relatie vastgelegd worden, waardoor het afsluiten van overeenkomsten vlot verloopt.