Het inkopen van gebruikte goederen en sieraden is aan strikte regels gebonden.
Zo bestaat er legitimatieplicht voor de aanbieder en registratieplicht voor de ondernemer.
Veel gemeenten wijzen het Digitaal Opkopersregister aan, als inkoopregister voor gebruikte goederen en sieraden.
Dat betekent veel handelingen en dubbele administratie...
PandVision is ontwikkeld om de inkoop van gebruikte goederen en sieraden te ondersteunen. Het programma neemt veel werk uit handen.
Deze module wordt geleverd inclusief de voorraad- en verkoopmodule. Samen vormen deze een complete oplossing voor het inkopen en verkopen van gebruikte goederen en sieraden
Heeft uw gemeente het DOR aangewezen als inkoopregister? Voorkom dan dubbele administratie met de optionele DOR koppeling van PandVision.
De koppeling draagt zorg voor de registratie van ingekochte goederen in het Digitale Opkopersregister van het ministerie van Veiligheid en Justitie. Automatisch, compleet met de persoon en legitimatiegegevens van de verkoper.
De inkoopovereenkomst wordt bij het afsluiten van de transactie afgedrukt.
Behalve inkoopinformatie, beschrijft deze overeenkomst ook de juridische aspecten van de overeenkomt.
De inkoopovereenkomst is net als de andere documenten van PandVision, vrij in te delen. Maak eigen teksten en bepaal welke informatie in het contract opgenomen wordt.
De indeling is vrij en het eigen logo kan afgedrukt worden, zodat het geheel aansluit bij de eigen huisstijl.
De inkooprapportage geeft gedetailleerde informatie per artikel en artikelgroep. Tevens bestaat de mogelijkheid, om gecomprimeerde overzichten te genereren, waarbij alleen de totaalinformatie van artikelgroepen getoond wordt.
Er worden diverse overzichten standaard meegeleverd. Met de rapportgenerator is het mogelijk om bestaande rapporten aan te passen, of nieuwe bij te maken. Eenvoudig of complex, de generator biedt veel mogelijkheden.