Alle ingekochte artikelen worden automatisch aan de voorraad toegevoegd.
In veel gemeenten geldt voor gebruikte goederen en sieraden een verplichte quarantaineperiode, waarin deze niet verkocht mogen worden. Met PandVision komen alle ingekochte goederen automatisch in quarantaine, en bepaal jij zelf wanneer ze naar de verkoop gaan.
Ook onderpand dat in eigendom overgaat, kan aan de voorraad worden toegevoegd. PandVision maakt dan automatisch een inkooptransactie aan ter waarde van het beleende bedrag.
Inkopen VerkopenVan elk voorraaditem wordt een artikelkaart aangemaakt.
De artikelkaart bevat alle informatie over het artikel zoals inkoop- en verkoopinformatie.
Ook het beleen- inkoop- en verkoopnummer worden in de kaart getoond.
Met die referenties zijn de bijbehorende transacties snel teruggevonden.
In de artikelkaart wordt de bestemming van het item bepaald. PandVision kent vier bestemmingen voor een artikel: voorraad, verkoop, verwijderd en gesmolten.
Er is ruimte voor notities, bijvoorbeeld om te beschrijven waarom een artikel verwijderd / afgeschreven werd.
In de artikelkaart kunnen bijlagen gekoppeld worden. Dit zijn digitale documenten zoals certificaten, gebruiksaanwijzingen, originele aankoopbon etc.
De voorraadrapportage biedt gedetailleerde inzichten per artikel en artikelgroep.
Daarnaast kun je ook gecomprimeerde overzichten maken, waarin alleen de totaalinformatie van artikelgroepen wordt getoond.
Diverse standaardoverzichten zijn al inbegrepen. Met de rapportgenerator kun je eenvoudig bestaande rapporten aanpassen of geheel nieuwe rapporten creëren – van simpel tot complex, de mogelijkheden zijn eindeloos.
Elk voorraaditem kan een zelf gedefinieerde status krijgen, zoals ‘Controleren’, ‘Reparatie’, ‘Smelten’ of ‘Gereserveerd’.
Zo krijg je direct inzicht in bijvoorbeeld alle artikelen die in reparatie zijn. Statussen zijn een handige tool voor het beheren van items die extra aandacht vereisen.